tirsdag den 6. august 2013

En af de dage....

som jeg bare gerne ville ha' været foruden..... det var mandag (i sidste ugen), først arbejds dag efter en dejlig sommerferie, første dag for Mikkel i SFO og syntes vi havde snakket, været på besøg og forberedt os, så det bare skulle gå der ud af, men sådan gik det ikke helt.
Mikkel (som er en meget forsigtig og eftertænksom dreng) glæde sig meget til SFO start, tasken blev pakket, yngling tøjet fundet frem, mad pakken smurt og alt tegnede til en god dag.

Stolt cyklede vi af sted, afleverede Ida i børnehave, med info til lillesøster om, at han jo ikke skulle i børnehave idag, men SFO:0)
Vi cyklede igennem Digterparken og op til skolen, pædagogen fra Mikkels gruppe stod klar til at tage imod og Mikkel sagde stolt godmorgen og gik ind og blev krydset af på sedlen.
Vi satte madpakken i køleskab og hængte jakken på hans rum.......så kunne jeg godt fornemmen han blev lidt mut, sagde til mig "mor jeg vil ikke af lige vel" med store blå våde øjne.....vi gik ind, blev der lidt og fandt noget nyt og spændende legetøj frem, men kunne godt se det ikke var helt godt.

Vi gik udenfor, for at sige farvel, men han blev meget ked af det og hang mig om halsen (og ville bare ikke slippe og tårene trillede bare) pædagogen sagde han kunne komme med ned og se deres cykler (også for at undgå de stirende øjne fra de andre børn) så vi gik i cykelkælderen.......men det blev ikke bedre og det endte med at pædagogen måtte holde ham og jeg måtte skynde mig at gå ........ har aldrig haft det så dårligt over at gå fra mit barn, følte jeg lod ham i stikken og hvordan kunne jeg...... holdt masken, greb min cykel og hjulledrede mod mit arbejde... da jeg kom væk fra skolen, kunne masken ikke holdes mere, tårene løb ned af mine kinder, følte mig som verdens dårligste mor.

Dagen sneglede sig af sted, min tanker var hos ham hele dagen, fik først ro da manden min, ringede og sagde, at han havde været over og hente ham, men han ville ikke med hjem:0) legede så godt.....YES YES YES!!!

Dagene er gået og de er gået ok, morgenere er lidt svære stadigvæk, men kan se det går fremad og modet og tapperheden har han stadig.... min STORE lille dreng:0)




Næste store udfordring er skolestart på tirsdag og han glæder sig meget, rigtig meget.
Det bliver rigtig spændende og vi er klar parat skolestart!!

Rigtig god dag derude.

2 kommentarer:

  1. Åh. . Hvor hårdt! Fik helt tåre i øjnene. Holdda op, kan godt forstå dig, kender den følelse at for godt. Jeg har også en lille pige som er meget følsom og eftertænksom, så prøvet det. Men heldigvis ender det som regel altid godt, og de hygger sig jo alligevel. Ha en skøn dag. MVH chatrine:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Chatrine,
      Tak for dine søde ord og du har ret, det ender som altid godt..... dagene er gået fint og jo mere tryg han bliver, jo mere åbner han op og hygger sig!!!
      God weekend til dig!!

      VH Louise

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...