mandag den 2. september 2013

High on life

Ja det var overskriften da jeg i sidste uge var til fordrags ved Mads Bo og Chris MacDonald. 
Jeg var så heldig, at mine kollegaer havde givet mig en billet i fødselsdags gave....... og det var lige det energi booost jeg havde brug for.




Mads Bo er Viborgs juice konge nr. 1, og han kunne fortælle om alle de sunde ting frisk presset juice gør ved kroppen, på en meget sjov og humoristisk måde. Jeg havde sådan en trang til at gå hjem og lave juice i lange baner (så hans mission var helt sikkert lykkedes), i pausen blev der nydt smagsprøve af lækkert juice......mums.

Efter pausen var det Chris MacDonalds tur til at give os danskere en opsang, pyyyhh et sjovt, men også meget eftertænksomt fordrag. Hvor der blev lagt vægt på, at tænke sig om i hverdagen og de valg man træffer. han kom med mange gode råd og eksempler....har samlet lidt af dem som gjorde mest indtryk på mig.

Eksempel 1: Når du står over for noget du har lyst til i hverdagen (som måske ikke er godt for dig), så spørg dig selv, " jeg har godt nok lyst til det her........ men jeg har behov for noget andet"....... Kunne tage udgangs punkt i mig:0)..... jeg har lyst til at spise den her bolle nu, men jeg har mere behov for et æble.... bare et eksempel!!!

Eksempel 2: Han talte om udviklingen af samfundet/levemåden de sidste 10 år (jeg tænkte straks, som mange andre.... ja ja hvad kan være sket de sidste 10 år), men som han sagde I-pad, I-phone, I-pod... alt starter med I, hvad blev der lige af VI, det løb mig koldt ned af ryggen da han gik i dybten med emnet, virkelig ting til eftertanke, både i forhold til børn, mand og vores familie.

Eksempel 3: Han snakkede også meget om et samfund/verden som bekymrede ham, at det unormale er blevet normalt, i kraft af samfundet hurtige udvikling og vores hurtige omstilling.





Der var rigtig mange ting at reflektere over og er gået helt juice amok..... lidt billeder af skønne frisk presset juice som hele familien har nydt her i huset, efter et inspirerende fordrag!! 
Hvis du har lyst til at opleve de to skønne herre så KIG HER, det kan varmt anbefales.






 Det er altså også en god måde at få vitaminer i ungerne, nu et koldt efterår og vinter står for døren., med snot næser og influenza.
Vores unger er nu gode til at spise grønt, meeeen der kan skjules mange sunde sager i sådan en juice, som  de ellers ikke ville have spist, såsom spidskål, ingefær, brocoli stok (som Mads Bo informerede om, indeholder lige så mange c-vitaminer som et helt net appelsiner) og meget mere.


Rigtig god aften derude!!!
Masser af frisk presset vitaminer til jer derude..... 
smil Louise!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...