lørdag den 14. september 2013

Juice "rester"

Som tidligere nævnt (i dette indlæg), er vi blevet ret vilde med juice her i familien og prøver så vidt muligt at presse en juice ind hver eller hveranden dag. 

Dem som har prøvet det, ved at der er en masse "rester" tilbage i den dersens juice maskine og det gjorde en gammel kollega mig opmærksom på, at jeg da selvfølgelig skulle putte i boller, genial ide!!!
Du får de lækreste svampede og sunde boller ud af det!!




Opskriften på bollerne er lidt på slump (er dårlig til at bruge opskrifter når det gælder boller og brød)

25 g gær
lunken vand
A38 eller andet sur mælks produkt
salt
honning
juice "rester"
Havregryn
hvedemel

Gærene ud røres i vandet og de andre ting tilsættes, og dejen æltes så den bliver smidig. Hæver en times tid et lunt sted derefter formes nogle dejlige sunde boller. Hæver på pladen ca. 15 min. 
Bages ved 200 grader i ca. 25 min.

Super gode til morgen eller madpakke boller..... da jeg stod og formede bollerne på plade spurgte Ida " mor hvad laver du??? Er det kød boller du former???" okay de var meget lyserøde, da der var en del rørbede "rester" i, men men men de var ikke lyserøde da de kom ud af ovnen:0)





God bage lyst og dejlig weekend derude, er så glad for jer som læser med og ligger en kommentar i ny og næ, TAK!!!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...