fredag den 19. april 2013

Sensitivt barn...

Lige om snart starter vores "lille" pige i børnehave og uuhhh jeg gruer for det, men krydser alt hvad krydses kan, for at det skal gå godt og let. 
Nu sidder der sikket nogle derude, som tænker......ja ja det er da ikke så slemt og nu ikke så bekymret. Men vores Ida er et sensitivt barn på mange områder, hun har det svært med nye mennesker, nye steder og høje lyde, så det bliver lidt af en udfordring. Hendes vuggestue start var en meget hård oplevelse både for hende og os (især mig), hun var meget ked af at blive afleveret og være der i lang tid. Hun var en lille sart blomst som lille, der græd meget og hurtig blev overstimuleret af lyd og lys.

Nu hvor børnehave starten nærmer sig, kommer alle minder og oplevelser frem fra dengang og jeg får en klump i maven. Skal vi nu igennem en hård tid igen.

Er der nogle af jer som kender til det der med sensitive børn og har nogle erfaringer med børnehave opstart??

Hun er blevet en lille stærk pige og jeg ved selvfølgelig at det nok skal gå, meeen når man ser hende nu, kramme bedste vennerne Isabella og Sacha, grine og lege det bedste hun har lært og føler sig tryg..... ja så kan jeg godt føle mig lidt ond, sådan at tage hende væk fra alt det trygge!!

Det er jo en del af livet og det vil hun møde hele livet igennem........og vi skal hjælpe hende godt på vej og støtte og vise hende, at det er ok, at være den hun er. 
Men må godt have lov, at bekymre mig lidt ik:0)



Rigtig god weekend til jer der ude i blogland.
Skriv endelig en kommentar, vil gerne høre din mening.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...