søndag den 15. december 2013

Brunekager

En af mine ynglings jule småkager og her hos os bliver det simpelthen ikke jul uden dem:0)
Min meget gode opskrift vil jeg gerne dele med jer, bruger den selv hvert år, så den kan varmt anbefales!!!

Til ca 150 stk:

250 g margarine
200 g sukker
200 g sirup
2 tsk potaske
1 spsk vand
500 g hvedemel
2 tsk kanel
1 tsk nelliker
1 tsk ingefær
en god håndfuld smuttede hakkede mandler


Opvarm margarine, sukker og sirup til kogepunktet. Opløs potasken i vandet og kom den i massen. Afkøl massen til ca 35 grader, tilsæt de øvrige ingredienser og rør til en glat masse. Lad dejen hvile i køleskabet ca 30 min. Rul dejen ud og brug udstiksforme. Jeg kom denne gang den bløde dej i en bagepapirs beklædt brødform og så i køleskabet, derefter kunne de skæres tyndt ud.
Bages i ca 6 min ved 175 grader.

God bagelyst og glædelig jul!!!







SMIL Louise


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...